måndag 4 maj 2009

Sjunde uppgiften - Sociala nätverk/Facebook

Jag har varit otroligt skeptisk till facebook tidigare. Man har ju läst allt negativt om tjänsten - att man blir så exponerad, integritetshotande etc. Själva uppgiften gjorde jag innan jag hade fattat att allt var klart och att uppgiften var fullgjord. Har dock inte skapat något evenemang ännu...
Har blivit mycket mer positiv till fenomenet som fångat så många. Klart att det är smickrande att bli inbjuden till olika typer av evenemang. Alla dessa frågetävlingar blir lite för mycket, tycker jag.
Har man något specialintresse eller hobby är facebook utmärkt för att hålla kontakten med ytliga bekanta.
Länkarna till hur man gör facebook säkrare och mer privat har varit mycket bra. Jag kommer att fortsätta med facebook, tror jag. Det finns säkert mycket mer att upptäcka i denna tjänsten också, men tiden räcker inte till allt.

Jag har också gått med i LinkedIn och det är mer ett yrkesmässigt nätverk. Kräver dock lite mer initialt för att komma igång än facebook.

Inga kommentarer: