måndag 4 maj 2009

Elfte uppgiften - Personliga startsidor

Äntligen - kan man verkligen säga. Nu knyter vi ihop alla uppgifterna. Här kan jag enkelt komma åt mina dokument, min blogg, alla bokmärken, podcast, wiki. Ja, allt jag behöver.
Har funderat över om denna uppgift skulle vara först eller sist. Tycker att det har varit bra i den här ordningen. Alltid roligt att sista uppgiften ger en så positiv känsla.
Har jobbat en del med att lägga till och ta bort olika funktioner från sidan. Man blir lite överambitiös i början och vill få in precis allt, men det är inte allt som passar här. Provade att även lägga in facebook den här vägen, men det kändes inte riktigt rätt - vill ha min startsida mer yrkesmässig.
Min son ville gärna ha en hemsida, men när man är 9 år är det inte lätt att veta vad man vill ha på sin hemsida. Jag gjorde en personlig startsida till honom med Star wars tema i en flik och draktema i en annan. Det hela tog 15 minuter att göra och var perfekt för honom.

Inga kommentarer: