måndag 4 maj 2009

Sjätte uppgiften - sociala bokmärkestjänster

Att dela bokmärken är ett utmärkt sätt att organisera och snabbt få tillgång till bra webbplatser. Jag använder de gemensamma resurserna ofta. Har lagt in tjänsten i mitt igoogle-konto på startsidan.
Man kan ha en lång diskussion om vikten av att ha samma begrepp för samma saker när namnger och kategoriserar sina bokmärken. Problemet är inte så stort i just våra sammanhang eftersom vi inom vår grupp har en rätt etablerad terminologi.
I den här uppgiften har jag haft lite tekniska problem, eftersom jag har många olika arbetsplatser gör jag uppgifterna på olika bibliotek. När jag skulle installera knappar, så var det inte möjligt att göra eftersom man inte får installera saker på maskinen utan att LDC har ett finger med i spelet.

Inga kommentarer: